Apotheka ziņas

Apotheka aptauja: 94% Latvijas iedzīvotāju aptieku klientu servisā novērtē laipnu apkalpošanu un ērtu darba laiku

24. marts, 2017

Gandrīz visi Latvijas iedzīvotāji atzīst, ka vissvarīgākās lietas aptieku klientu apkalpošanā ir laipna un pretimnākoša farmaceitu attieksme (94%), kā arī ērts darba laiks (94%) – tā secināts Latvijā visstraujāk augošā aptieku tīkla Apotheka aptaujā[1].  Gandrīz tik pat svarīgi cilvēkiem ir plašs medikamentu klāsts (91%), ērta aptieku atrašanās vieta (91%) un profesionāli padomi par medikamentu lietošanu (89%).

Vairums iedzīvotāju, dodoties uz aptieku, novērtē arī iespēju izmantot lojalitātes kartes (79%) un saņemt īpaši izdevīgus mēneša piedāvājumus un atlaides (78%) bezrecepšu precēm veselības un labsajūtas uzlabošanai. Vienlaikus cilvēki augsti vērtē, ja aptiekās ir iespēja veikt ātras veselības pārbaudes, piemēram, noteikt holesterīna līmeni (59%) un izmērīt asinsspiedienu (63%).

Atnākot uz aptieku, klienti sagaida profesionāla un zinoša farmaceita konsultāciju par veselības aprūpes jautājumiem. Un, kā zināms, veselība ir ļoti delikāta tēma, līdz ar to arī klientu prasības pret aptiekā saņemto servisu ir paaugstinātas. Tāpēc gan “Klientu servisa mēneša” ietvaros, gan arī ikdienā rūpīgi analizējam mūsu apmeklētāju gaidas un vēlmes un nemitīgi strādājam pie personāla kompetenču celšanas, lai rezultātā, atnākot pie mums uz aptieku, cilvēki saņemtu vēl augstāku klientu apkalpošanas līmeni,” uzsver Jānis Kūliņš, Apotheka valdes loceklis.

Katrs otrais (52%) iedzīvotājs aptieku servisā novērtē iespēju saņemt farmaceitu konsultācijas attālināti jeb ar internet-aptiekas palīdzību. Savukārt 40% respondentu kā nozīmīgu servisa faktoru min arī profesionālus farmaceita padomus par skaistumkopšanas un labsajūtas precēm un to lietošanu.

Vidēji katrs trešais respondents atzinīgi vērtē arī iespēju aptiekā bez maksas pārbaudīt sejas ādas stāvokli un noteikt ķermeņa masas indeksu. Tik pat bieži cilvēki novērtē arī internet-aptiekas pieejamību un no tās ātru preču piegādi uz mājām, kā arī e-receptes izmantošanas iespēju.

[1] Apotheka aptauja veikta sadarbībā ar Mindshare 2017.gada februārī, aptaujājot 500 respondentus visā Latvijā vecumā no 18 līdz 74 gadiem.